Česká obec sokolská
16. 04. 2023

Kačerova Kuličkiáda 2023

Harmonogram a propozice:

 

Datum: neděle 16. dubna 2023

Místo:

Letenská pláň, Praha

50.0974667N, 14.4153422E

Pořadatel: T.J. Sokol Praha VII

Spolupořadatel: Sokolská župa Podbělohorská

 

 

 

Kategorie do 11 let (startovné 20,-):
13:30 - 13:45 konec prezence
14:00 zahájení
15:30 vyhlášení
Kategorie nad 11 let (startovné 50,-):
15:30 - 15:45 konec prezence
16:00 zahájení
17:30 vyhlášení


Na každé 4 závodníky v kategorii 0-11 musí být přihlášen jeden rozhodčí starší 18
let (např. jednota posílá výpravu 6 závodníků - měla by dodat 2 rozhodčí). Rozhodčí je povinen prostudovat a umět pravidla. Zároveň mu přes email v přihlášce bude
nasdílena google tabulka, kam během zápasů bude doplňovat skóre přes telefon s
internetem. Pokud důlkový rozhodčí nemá internet v telefonu, může zažádat o
výjimku a odevzdávat skupinové výsledky na papíře pořadatelům, kteří výsledky
zapíšou do virtuálních hracích karet.
Platit startovné lze až na místě. Prosím o donesení přesné částky startovného v
hotovosti za sebe nebo za všechny svoje závodníky.


Konec přihlašování je 10.dubna.


Odkaz na přihlášky závodníků:
https://forms.gle/T9fwQmtHr7CJ55y4A


Odkaz na přihlášky rozhodčích:
https://forms.gle/XTaZVKC7527LNVqJA



Herní plán
Každý hráč po zaplacení startovného získá virtuální hrací kartu, se kterou se může
účastnit turnaje jednotlivců (tzn. hraje sám za sebe).
Hraje se ve 2 věkových kategoriích:
• děti do svých 11. narozenin (0-10)
• děti nad 11 let a dospělí (11+)


Každý hráč má na své virtuální hrací kartě náhodně přiřazené protihráče ve skupině.
Do této karty rozhodčí zapisuje bodový zisk z právě ukončené hry. Hraje se v
několika skupinách systémem každý s každým (na dvě výhry). Daný počet
nejlepších hráčů z každé skupiny postupuje do fáze vyřazovací. Počet lidí ve
skupině a počet postupujících je dán dle počtu přihlášených v každé kategorii. Po
odehrání všech zápasů skupiny, bude určeno pořadí hráčů ve skupině. Ve
vyřazovací části se hraje s náhodně zvolenými soupeři pouze jeden zápas
vyřazovacím systémem “pavouk”. Čtyři nejlepší hráči si rozdělí 1. - 4. místo.


Pokud se body shodují, pořadí se určuje následovně:
1. Počet vyhraných zápasů.
2. V případě shody 2 hráčů vzájemný zápas, u více hráčů počet vítězství ze
vzájemných zápasů.
3. Rozdíl skóre ze vzájemných zápasů (vyšší rozdíl je lepší).
4. Podíl skóre ze vzájemných zápasů (vyšší podíl je lepší).
5. Rozdíl skóre ze všech zápasů (vyšší rozdíl je lepší).
6. Podíl skóre ze všech zápasů (vyšší podíl je lepší).
Na jednom důlku můžou hrát 2 hráči.
Vlastnosti kuliček a herní plochy
Soutěžící, kteří spolu hrají zápas, budou mít barevně odlišené kuličky, aby nemohlo
dojít k záměně. Kuličky dodává pořadatel, barevné kombinace jsou přiděleny ke
každému důlku. Po ukončení hry se kuličky vrací zpět odpovídajícímu důlkovému
rozhodčímu. Každý hráč bude mít k dispozici 5-10 stejně barevných kuliček, přesný
počet bude stanoven pořadatelem před začátkem turnaje.
Čára hodu je od středu důlku vzdálena 7 metrů (pro kategorii 0-10 let je posunuta na
5 metrů), důlek má průměr 9 - 11 cm a je min. 5 cm hluboký. Za důlkem je min. 1
metr volného prostoru. Důlek má kulatý tvar.


Rozhoz a nához
Hra se zahajuje rozhozem k důlku. Rozhozem se rozumí hod jednou vlastní kuličkou
nejprve jedním a následně druhým hráčem směrem k důlku. Vítězem rozhozu se
stává hráč, jehož kulička se po rozhozu nalézá blíže k důlku. V případě shodné
vzdálenosti nebo pokud oba hráči trefí svou kuličku do důlku se rozhoz opakuje.
Pokud kulička druhého házejícího hráče tečuje soupeřovu kuličku, rozhoz se taktéž
opakuje. Při opakovaném rozhozu hází hráči v opačném pořadí než v rozhozu
předchozím. Pokud se hráči nedohodnou na pořadí, ve kterém budou rozhazovat,
určí se pořadí losem.
Vítěz rozhozu má právo určit, který z hráčů bude v úvodní hře házet své kuličky k
důlku jako první. Hráč, který hází v úvodní hře své kuličky k důlku jako první, nadále
začíná v lichých hrách utkání, jeho soupeř v sudých.
Po ukončení rozhozu kuličky použité k tomuto účelu na hřišti nezůstávají - každý
hráč tu svou použije spolu s ostatními při následném náhozu. Náhozem se rozumí
házení stanoveného počtu svých kuliček směrem k prostoru důlku.
Hráč ve fázi rozhozu a náhozu:
Musí mít obě chodidla za úrovní čáry hodu vzdálené 7,5 metru od středu důlku,
přičemž se může pohybovat libovolně daleko na obě strany, pokud tím neomezí
hráče na jiných hřištích. Nesmí upravovat povrch hřiště kromě odstranění překážek,
které na něm vznikly v průběhu jeho či soupeřova rozhozu nebo náhozu v dané hře.
Pokud hráči kulička upadne, nepovažuje se toto za hod a hráč ji může sebrat a házet
ji znovu.
Průběh hry
Po odházení všech kuliček účastníky zápasu se kuličky dopravují do důlku
cvrnkáním. Cvrnkáním se rozumí pohyb pouze jednoho prstu jedné ruky (hráč se
smí kuličky dotknout pouze tímto prstem), přičemž dochází ke kontaktu s jednou
hráčovou (nikoli soupeřovou) kuličkou a následně ke změně její polohy. Tato kulička
však může trefit kuličku (kuličky) soupeře. Pokud jsou splněny tyto podmínky a při
cvrnkání dojde k více než jednomu dotyku kuličky prstem (tzv. dvojcvrnk), považuje
se to za regulérní cvrnk.
Hráči se střídají ve hře vždy po jednom cvrnknutí, a to bez ohledu na to, zda kulička
zasáhne důlek. Hráč může, kdykoliv je na řadě a uzná to za vhodné, přemístit
kteroukoliv svou kuličku na čáru hodu, odkud pokračuje cvrnkáním. Jestliže hráč
nemůže během hry nalézt některou ze svých kuliček, může ji ponechat na svém
místě a pokračovat cvrnkáním náhradní kuličkou z čáry hodu, o kterou musí poprosit
pořadatele.
Soutěžící hraje jen se svými kuličkami. Může jimi trefovat i soupeřovy kuličky a tím
měnit jejich umístění, libovolně je cvrnkat např. mezi důlek a soupeřovu kuličku
apod. Hráč má v každé hře možnost 1x manipulovat se svou kuličkou, s níž bude v
následujícím cvrnku hrát, za účelem úpravy povrchu pod ní. Kromě této možnosti
nesmí žádným jiným způsobem než cvrnkáním úmyslně měnit polohu svých kuliček -
učiní-li tak, pokračuje ve hře cvrnkáním dané kuličky z čáry hodu (za předpokladu,
že je na řadě).
Hra končí, jakmile jeden z hráčů má všechny své kuličky umístěny v důlku. Kulička
se považuje za umístěnou v důlku, pokud se nachází celým svým objemem pod
úrovní okolní země. Poté každý posbírá všechny své kuličky a vrátí důlkovému
rozhodčímu.
Ostatní herní situace
Při neúmyslném posunutí jedné či více nepohybujících se kuliček (např. kopnutí do
kuličky či jejího zašlápnutí) se kulička vrátí na původní pozici. Nelze-li původní pozici
zjistit, řeší se situace takto:
• Jde-li o kuličku hráče, který zavinil její posunutí, umístí ji na čáru hodu, odkud
pokračuje cvrnkáním kdykoliv během dané hry (za předpokladu, že je na řadě).
• Jde-li o kuličku hráče, který nezavinil její posunutí, ve chvíli, kdy má pokračovat ve
hře, hází ji znovu z čáry hodu. Poté ještě pokračuje ve hře jedním cvrnknutím,
přičemž může hrát libovolnou kuličkou.
Dojde-li k ovlivnění pohybu jedné či více kuliček vnějším faktorem, umístí hráči po
vzájemné dohodě tyto kuličky na místo, kde byly, či by dle jejich předpokladu
skončily. Pokud se hráči neshodnou, zda došlo k poškození či zvýhodnění
zahrávajícího, pokusí se důlkový rozhodčí učinit rozhodnutí na základě informací
hráčů či hodnověrných svědectví. Nebude-li rozhodčí schopen situaci objektivně
posoudit, nařídí nový hod/cvrnk.
Dojde-li k rozlomení kuličky na více částí, hráč použije novou kuličku a cvrnk či hod
opakuje z původní pozice.
Pokud by došlo k blíže nespecifikovaným událostem a hráči ani důlkový rozhodčí by
si nevěděli rady, postupuje se dle pravidel kuliček uznaných Českým kuličkovým
svazem (http://www.kulicky.com/oficialni-pravidla.php ).

Mapa
Kontakt na organizátora
Jméno

Jiří Braný

Galerie

Fotky

Ke stažení

Dokumenty ke stažení

Newsletter

Generální partneři

GENERÁLNÍ INSTITUCIONÁLNÍ PARTNER

Hlavní partneři

Generální mediální partner

Hlavní mediální partneři

PARTNER

INSTITUCIONÁLNÍ PARTNEŘI

Oficiální dodavatelé

Partnerské organizace